YERLEŞKE2023 - Türkiye Üniversite Kulüpleri Eğitim ve Gençlik Dergisi

Yazı Boyutu
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Anasayfa KATEGORİLER Sağlık Sağlık Gıdalar besin değerini kaybetti!

Gıdalar besin değerini kaybetti!

e-Posta Yazdır PDF

Ekim, yetiştirme metodu ve sunum gibi nedenlerle gıda maddelerindeki mineraller azalıyor. Vücudumuza yararlı olmayan yağ ve karbonhidrat oranları ise artıyor.

Yapılan araştırmalar göstermektedir ki, son 60 yıl boyunca temel gıda maddelerinin karakteri, yetiştirme metodu, hazırlanışı, kaynağı ve sunumu o kadar değişti ki bunun sonucunda temel element ve besin içerikleri ciddi şekilde azaldı. 60 yıl önceye göre yediklerimizin içi 0 oranında boşaldı. Dünyanın en önemli sağlık ve besin makalelerinin yayınlandığı dergilerden biri olan Nutrition and Health’te bu konuda 1940-2002 yılları arasında yani tam 62 yıl süren bir araştırma yayınlandı. Bu araştırmada sebze, meyve, et, peynir ve süt ürünlerindeki mineral değerleri 62 yıl boyunca takip edilmiş ve bu ürünlerin ortalama mineral içeriklerinin yaklaşık olarak  %30 azaldığı tespit edilmiş. 

Yararlı olmayanlar artıyor
Üstüne üstlük 62 yıl boyunca gıdalardan aldığımız yararlı vitamin ve mineral değerleri azalırken bunun aksine vücudumuza çok da yararlı olmayan yağ ve karbonhidrat oranları giderek artmış. Dolayısıyla daha önce gıdalardan aldığımız vitamin ve mineral oranlarını alabilmek için günümüzde %30 oranında daha fazla gıda almamız gerekiyor. Ancak aldığımız gıdaları artırırsak bu kez de kalori fazlalığı oluşarak obezitenin ortaya çıkmasını kolaylaşıyor. 

Çocuk gelişim şurupları 
Peki bu durumda ne yapabiliriz. Vitamin ve mineral almak ve sağlıklı yaşamak için yemeği artırmamız gerekirken obez olmamak ve çeşitli rahatsızlıklara yakalanmamak için daha az yememiz gerekiyor. Bu durumda içeriği dengelenmiş bitkisel besin takviyeleri ön plana çıkıyor. Özellikle çocukların sağlıklı büyüme ve gelişiminde gerekli olan bu vitamin ve minerallerin, sadece besinlerden alınması maalesef yeterli olamıyor. Çocukların obez olmasını engellemek için aşırı gıda tüketimi mutlaka engellenmeli, vitamin ve mineral eksiklikleri çocuk gelişim şurupları ile giderilmelidir.

 
Reklam

e DERGİ * YENİ SAYIYI BURADAN GÖREBİLİRSİNİZ*

  
 

Haftanın Videosu

BİR ULUSU YIKMAK...

Türk Kızılayı

                                                       

YERLEŞKE 2023'ten

Kalemşörler

 

Reklam ..

Reklam ..

 

 

Destek Olalım ..

Facebook Grubumuz

Ziyaretçi Sayacı

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterToplam111661